Suma Wszystkich Smaków

9 marca 2010

ŁOSOSIOWO-KREWETKOWE CRUMBLE...

...rzadziej spotykane, ale równie smaczne jak owocowe!

Po owocowym szaleństwie przyszedł czas na rybkę, przyda się trochę kwasów omega 3 :)
Kopiłam piękny kawałek świeżego łososia, a w zamrażarce mam jakieś warzywa, zebrane jeszcze latem.
Przepis znalazłam tutaj, ale troszkę go zmodyfikowałam, w zasadzie z konieczności.
Okazało się, że w zamrażarce nie mam już cukinii i ostał się tylko woreczek bakłażana pokrojonego w kostkę, wiec pomyślałam, ze i to będzie dobre. Obok bakłażana leżał też groszek w strączkach i łuskany, to i jego dorzuciłam i tak powstała moja wersja crumble au saumon et ses petits légumes.
Pierwszy raz robiłam słona kruszonkę z parmezanem i pierwszy raz łączyłam łososia w z krewetkami, ale lubię eksperymentować !
Danie się udało, jest efektowne, sycące, bardzo smaczne i jak na razie mało znane w wytrawnej wersji.
Przejdźmy zatem do konkretów...


Potrzebne składniki:

Kruszonka :
- 8 dkg. mąki (połączyłam tortową z krupczatką)
- 8 dkg masła
- 5 dkg. bułki tartej
- większa szczypta soli
- 3-4 dkg tartego parmezanu

 Farsz :
- około 0.5 kg świeżego łososia
- 2 małe pory lub 1 większy
- 1 duża cebula
- 20 dkg. krewetek koktajlowych (choć moim skromnym zdaniem nie są konieczne)
- 2 małe cukinie (ja zastąpiłam je 1 małym bakłażanem i groszkiem)
- koperek : świeży lub suszony
- sok z 1/2 cytryny
- 1 łyżeczka startej skorki z cytryny
- 1/2 jogurtu naturalnego - gęstego (typu : grecki czy bałkański)
- 1/2 gęstej śmietany 12 %
- sól
- pieprz
- szczypta cukru
- oliwa


Przygotowanie:

Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na oliwie, w między czasie siekamy pora w drobne piórka i dorzucamy na patelnię do cebuli, doprawiamy solą, pieprzem oraz szczyptą cukru i smażymy pod przykryciem około 10-12 minut (por powinien zmięknąć).
Cukinię kroimy w plasterki lub kostkę i  obgotowujemy i dorzucamy do cebuli i pora, jeszcze chwilę dusimy do miękkości.
Przygotowujemy kruszonkę : zagniatamy mąkę z bułką tartą, parmezanem i masłem z dodatkiem szczypty soli.
Surowego łososia kroimy w większe kostki, a mrożone krewetki przelewamy wrzątkiem.
W misce mieszamy śmietanę z jogurtem, szczyptą soli, pieprzem, koperkiem, a na koniec dodajemy sok z cytryny i otartą skórkę. Do sosu śmietanowo-jogurtowego wrzucamy rybę oraz krewetki i mieszamy.
Foremki kropimy oliwą i wypełniamy dno usmażonymi warzywami z patelni, na to wykładamy łososia w sosie, a na sam koniec ścieramy posypkę - tym razem sugeruję nie dawać jej aż tak dużo, jak w przypadku owocowych crumble.
Foremki z gotowym daniem wstawiamy do nagrzanego piekarnika na około 20 minut.
Et voila - Crumble au saumon!
Smacznego,
SWS


2 komentarze:

majka pisze...

Wytrawne crumble...takiego jeszcze nie jadlam. Zapisuje wiec przepis. Moze sie skusze :))

MZ pisze...

Warto sprobowac, ja tez 1 raz mialam przyjemnosc przygotowac, a nastepnie zjesc :)
Pozdrawiam

 

Kto jest z nami...