Suma Wszystkich Smaków

21 lutego 2010

jajecznica z zielonymi szparagami...

... jest pyszna!


Pierwszy raz jadłam ją jako przystawkę, w jednej z restauracji w Évorze i od tej pory często robię. Ovos mexidos com espargos verdes to jedna z wielu smacznych, tradycyjnych potraw z portugalskiego regionu Alentejo. Często serwowana jest nie jako danie główne, a właśnie jako przystawka... bo Alentejo słynie z obfitej, sycącej i bardzo smacznej kuchni, o której z pewnością będę jeszcze wspominać.

Polecam jajeczniczkę na późne, niedzielne śniadanie albo na kolację! Szybko, smacznie i zdrowo!

Składniki:
- jajka, świeże zielone szparagi, sól, pieprz, natka pietruszki, oliwa z oliwek, oregano (wszystko w proporcjach dowolnych, według gustu i w zależności na ile osób przygotowujemy jajecznicę)

Przygotowanie: 
Szparagi myjemy, obcinamy stwardniałe końce, gotujemy około 3-4 minuty w osolonej wodzie. W tym czasie rozbijamy jajka, mieszamy z natką pietruszki, solą i pieprzem. Szparagi odcedzamy, kroimy drobno. Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek, dodajemy szparagi i jajka. Mieszamy, aż jajka się zetną i  jajeczniczka gotowa! Wystarczy posypać delikatnie oregano... i

smacznego życzy

SWS

3 komentarze:

asieja pisze...

ostatnio rozkochałam się w jajecznych śniadaniach.. jajka na miękko.. jajecznica.. omlet
a czy teraz znajadę gdzieś świeże szparagi? bo te słoikowe mi ni przypadły do gustu.. choc pewnie w jajecznicy byłyby o wiele pyszniejsze

Ariadna pisze...

No to pyszne śniadanka miałyśmy! omlet, jajeczniczka! mniam mniem!

może w większych sklepach mają świeże szparagi? MZ - może Ty wiesz gdzie je kupić teraz? W Lizbonie kupuję w supermarkecie. Tanie nie są... ale ja je uwielbiam!

Pozdrawiam i wspaniałego dnia życzę

Ariadna

MZ pisze...

Świetnie prezentują się te szparagi!
Ostatnio świeże widziałam w Makro i tam też kupiłam Portobello, a na dodatek widziałam sałatę rzymską :)
Wszystko czego potrzeba do realizacji kuchennych planów SWS !

 

Kto jest z nami...